شهرک چیتگر (شهرک امام رضا)

18نفر

شهرک چیتگر (شهرک امام رضا)

علاوه بر پروژه ها و برج های زیادی که در منطقه 22 وجود دارند و یا ساخته شده و تحویل شده اند و یا در حال ساخت می باشند، چند شهرک بزرگ نیز در منطقه 22 ساخته شده اند که به محله هایی پراهمیت در منطقه تبدیل شده اند، بی تردید این شهرک ها بر میانگین قیمت مسکن در سطح منطقه تاثیرگذار هستند و بود و نبودشان تفاوت های زیادی را در کیفیت و کمیت قیمت ها در منطقه 22 ایجاد خواهد کرد. 
شهرک چیتگر یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرک های مسکونی در حال ساخت در منطقه 22 می باشد که در غرب دریاچه خلیج فارس و کنار بازار بزرگ ایران (ایران مال) قرار گرفته است. شهرک چیتگر توسط تعاونی های مختلف ارتش و زیر نظر بنیاد تعاون ارتش ساخته می شود و در قالب 3 پهنه : A یا بوستان، B یا سروستان و C یا نارنجستان تفکیک شده است. 


پهنه A (بوستان) شهرک چیتگر

از برج های 20 و 30 طبقه ارکیده و پامچال تشکیل شده است و نیمی از بلوک های تحویل اعضا شده اند و در آنها سکونت دارند و نیمی دیگر نیز نهایتا تا پایان سال 98 تحویل می شوند و هم اکنون در مرحله نازک کاری و نما و نصبیات و محوطه سازی می باشند. متراژ واحدهای پهنه A شهرک چیتگر از حدود 75 تا 250 متر می باشد.

پهنه B (سروستان) شهرک چیتگر

در قالب بسته های سهامی 33 متری و 63 متری به اعضای ارتش عرضه شده اند. سهام های 33 و 63 متری همان قدرالسهم های مسکونی قابل تجمیعی هستند که طبق اولویت زمانی تاکنون 5 بلوک توسط اعضا انتخاب واحد شده اند و اعضای تعاونی ارتش، متراژ و طبقه و جهت واحدشان را انتخاب کرده اند و حدود یکسال و نیم تا دو سال آینده باید منتظر تحویل گرفتن واحدهایشان باشند. برج های پهنه B که به برج های پروانه ای شکل معروف هستند 30 طبقه بوده و متراژ واحدها بین 75 تا 400 متر می باشد.

پهنه C (نارنجستان) شهرک مسکونی چیتگر

از 8 برج 30 و 40 طبقه تشکیل شده است با متراژ واحدهای 75 تا 190 متر. برج های پهنه C شهرک چیتگر توسط 4 تعاونی ارتش به شرح زیر در حال ساخت می باشند:
-  تعاونی مسکن اداره مهندسی نیروی زمینی ارتش ساخت 4 برج 40 طبقه از 8 برج پهنه C را به عهده دارد که به برج های چهارگانه نیروی زمینی ارتش معروف هستند و در مرحله اسکلت و سقف و دیوارچینی می باشند با موعد تحویل 1401. متراژ واحدهایش از 93 تا 135 متری هستند.
-  تعاونی مسکن مرکزی نیروی هوایی ارتش ساخت 1 برج 29 طبقه از 8 برج را به عهده دارد که به برج H2 معروف است و هم اکنون اعضا انتخاب واحد نموده اند و در مرحله دیوارچینی قرار دارد با موعد تحویل 1399 و متراژ واحدها از 80 تا 157 متری.
-  تعاونی مسکن معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش ساخت 1 برج دوقلوی 42 طبقه به نام برج مرجان را برعهده دارد با موعد تحویل 1401 در مرحله نصب اسکلت. متراژ واحدهای برج مرجان به صورت 80، 105، 120، 130 و 150 متری می باشند. 
-  تعاونی مسکن پدافند غیرعامل خاتم الانبیاء که ساخت 2 برج 30 و 40 طبقه از 8 برج پهنه C شهرک چیتگر را برعهده دارد. برج های پدافند در مرحله شروع نصب اسکلت بوده و تعاونی پدافند با یک سازنده مشارکت نموده است با موعد تحویل 1402. متراژ واحدهای پروژه پدافند از 75 تا 190 متر می باشد.
لازم به ذکر است که محور تجاری چهارباغ دقیقا از وسط شهرک چیتگر عبور می کند و مجتمع تجاری ایران مال نیز دقیقا در ضلع شرقی پهنه B شهرک چیتگر قرار گرفته است. از دیگر مزایای شهرک مسکونی چیتگر می توان به موقعیت مکانی خاص آن اشاره نمود که با دسترسی های عالی مانند بزرگراه شهیدخرازی در شمال، بزرگراه شهیدهمدانی در جنوب و بلوار پژوهش در غرب شهرک بار ترافیکی و رفت و آمد را برای ساکنین شهرک بسیار سبک و آسان نموده است.